Dag 3 i Berlin

Nu må jeg ikke helt glemme at vi jo også har et liv her på Bornholm efter vi er tilbage. Som sædvanlig tager vi en aftentur, hvis vejret tillader det og i weekenden tager vi i skoven hver morgen for at gå en god lang tur på et par kilometer, efter morgenmaden og om aftenen tager vi en tur på strand/skov for at lige indsnuse frisk luft.

I går eftermiddag tog vi en tur til Pyritsøen, steder hvor man har fundet dinosaurus spor. Det var lidt blæstende så vi fortrak ind i skoven og i læ.

Ved Pyritsøen
Samme sted på broen over Muleby å
Skøn eftermiddags sol

I dag efter morgenmaden gik turen til Robbedalen skoven, hvor vi kunne se det havde været nattefrost der. Gåturen blev på 1,94 km. En af de kortere, fordi der var hundekoldt og vi var ikke påklædt dertil.

Morgenfrost
Julia tog en masse nærbilleder af frosten
Billedet indeholder sandsynligvis: plante, træ, friluftsliv og natur
Som for eksempel dette foto

Nå tilbage til Berlin. Dag to blev ikke så hektisk og travl – vi gik kun 14,214 skridt eller 10,98 km 😉

Først tog vi op i tv-tårnet. Udenfor holdt denne specielle “taxa”

Cykel taxa, fin påklædning han havde !!
Vi tog turen over Alexander Plads hvor dette springvand er.
Oppe i tårnet var der en fantastisk udsigt, selvom vejret var lidt diset
Der var også mange mennesker deroppe
Alexander Plads med det røde shopping center Alexa til højre
Dejlig udsigt….

Nede fra tårnet, kørte vi en tur til Berlins Zoo, og lad mig med det slå fast, det var et sørgeligt besøg. Der var stort set ingen dyr nogle steder. Det virker halvtom med dyr overalt, ude som inde. Pandaerne tiltrak sig den største opmærksomhed, hvorfor mon ??
(Se videoen i Fuld skærm)

Men vi forsatte rundt i parken.

Lidt var der at se på

også denne meget specielt udseende fyr

Et tibetansk “ting”
Farverig fugl
Det mest livlige var disse vildsvin.

Så turen gik hurtig hjem igen, men som sagt fik vi gået en del i Zoo i det gode vejr, så vi nød en kop cafe latte i hotellets bars bløde møbler

Den er god nok – vi var i Berlin

Da sulten var værst gik vi til den Italienske restaurant igen, fornuftige priser og frem for alt god mad. Vi spise cremet græskarsuppe med tilbehør og en spaghetti carbonada og et enkelt glas rødvin.

Hjemme på hotellet kiggede vi billederne igennem, vi havde taget i løbet af dagen – og det kan tage sin tid. Skal nok til sidst fortælle hvor mange vi fik taget.

Julia sidder og laver lektier til i morgen mens jeg skriver her. En ting jeg i øvrigt helt har glemt at fortælle er, at Julia har fået ansættelse som aftenskolelærer på AOF som russisk sproglærer. AOF skolen ligger kun 500 meter fra os. Der starter et hold op i januar måned. Hun forsøger også at få dem til at starte et hold op i Business Engelsk. Spændende om det lykkes for dem på AOF. Julia har i hvert fald gjort et stort forarbejde med lektionsplaner m.v. til et 4 måneders kursus. Så som du kan se har jeg en meget aktiv hustru.

I aften har vi været i Scala i Gudhjem for at se Tove Ditlevsen’s “Barndommens Gade”. På turen hjem måtte vi lige have lidt frisk luft, så det blev til en god gåtur lang Nørrekås og Griffen. Så nu skulle der være ilt nok i hjernen til en god nats søvn !!

P.S. Man kan godt blive afhængig af disse lange gåture 😉

Pas godt på dig selv og hinanden – det gør vi.