Sommervejr ??

Igen i år gik vi direkte fra vinter til sommer. De sidste 3-4 dage har vi haft dejligt sommervejr her i Knudsker og omegn. Lige nu lørdag kl. 20.05, hvor jeg begyndte at skrive min blog, er temperaturen +16,5 gr uden for.
I forgårs var den

22.4 gr. kl. 14.00 i torsdags

Vores dage går næsten som de plejer, Yulia på skole og jeg på museet. 1-2 gåture om dagen. Dog med nogle dejlige afbræk i rutinen. Tirsdag  morgen kl. 06:00 startede jeg med at dække bord og lave morgenkaffe på museet, idet vi for 3. år i træk, fik besøg af en flok elever fra Gerlev Idrætsskole på deres årlige “overlevelsestur” til Bornholm.

Morgenmaden nydes

De medbragte selv morgenmaden, også til mig og Fassel, så vi havde en rigtig dejlig morgen, inden de drog videre. Mandag eftermiddag fik de besked på at cykle fra skolen til Køge, mere vidste de ikke. På havnen fik de af vide at de skulle tage færgen til Rønne, for de skulle på tur på Bornholm. Således foregår resten af turen. Først på det nye sted for de næste mål.
Efter morgenmaden fik de en kort guidet tur på museet, og her er de klar til at drage afsted til Vingården i Pedersker

Farvel og tak for denne gang

Samme tirsdag var en rigtig travl dag. Efter de forlod museet, var jeg til høreprøve på Kommunens Kommunikationscenter, da mine høreapparater er 4 år gamle, og dermed klar til en udskiftning, gratis for mig.

Så kørte jeg til Klemensker og hentede min digitale repeater ned, da ejeren af siloen har 6 doblet lejen.

Om eftermiddag kom Figa og Fassel på museet og vi fik hegnet op, mellem museet og Kastellet

Onsdag tog i vi skoven for at plukke ramsløg til at putte i salaten m.v.

Yulia plukker ramsløg

Torsdag morgen startede med en tur på Hospitalet for at få taget den obligatoriske blodprøve, inden mødet med diabeteslægen.

Kl 14. var den en højtidelighed på Almegaards Kaserne i anledning af 70 året for Atlantpagtens start og dermed NATO. I den anledning var jeg indbudt som en af to taler ved denne højtidelighed. Den anden tale var Garnisonskommandant, Oberstløjtnant Holger Fuglesang-Damgaard. Efterfølgende var der en social sammenkomst i Danmarks Veteraners lokaler på kasernen.

I Veteran stuen

Om eftermiddagen tog vi en tur til Risebæk, et sted jeg aldrig før har været

Lige et billede fra vores aftens gåtur på stranden

Solnedgang

Fredag eftermiddag tog vi til bisonskoven i håb om, at vi denne gang fik set dem. Det skal jeg lige love for vi fik. Der var kun seks, så jeg formoder at der var været problemer med indvoldsorme igen i denne vinter. Her nogle billeder som jeg tog. Mindste afstand til dem var ca. 20 meter

Jeg så også lige et andet motiv jeg måtte have med

Yulia sidder på Prins Henriks bænk

I går var vi oppe hos Fassel og sætte min repeater op, desværre fik jeg ikke gang i den. Vi nød en dejlig aftensmad inden vi tog tidlig hjem, da Yulia havde en Skype undervisning, hvilket hun også har nu her søndag morgen.

Hun har en undervisning mere senere i formiddag. Dagen i dag bliver en havedag, solen skinner, græsset er langt og fuglene pipper.

God søndag til jer alle, og pas godt på dig selv og hinanden – det gør vi.