Endelig en stille uge..

Så kom den første stille uge, og så fik jeg slet ikke skrevet på min blog. Det er ikke godt nok, så undskyld, skal nok tage mig sammen 😉

Her lørdag formiddag er der godt nok travlhed. Vi startede dagen med lørdags rengøring, og mens jeg vaskede gulve, lavede Yulia en æblekage af vores egne æbler. Den er næsten spist nu, da Yulia har besøg af en veninde. Hun er samtidig gift med Yulia russiske sprog elev. Hun har to børn på 1 og 3 år med, så der er lidt gang i den, på den gode måde.

Kl. 12:00 har Yulia en times Skype undervisning og kl. 13:00 skal vi til foredrag på Bornholms Museum, om den igangværende udgravning på Sorte Muld ved Svaneke. Det er stedet hvor de flere hundrede Guldgubber er fundet. Foredraget er ved Chef Arkæolog Finn Ole Nielsen, det glæder vi os rigtig meget til, da vi har besøgt udgravningen tidligere på året, og vi var så heldige at Finn Ole var der, og gav os en privat rundvisning, indenfor torvene.

Apropos undervisning, så starter Yulia på tirsdag aften med undervisning i “Russisk for begynder” på AOF aftenskole. Der meldte sig nok til et hold.

Hele ugen har været meget stille på museet, men det er det hvert år. Det er bare lidt svært at vende sig til det….

Torsdag aften tog jeg denne video på vores aftentur til havet.

I går fredag kørte Yulia med mig om morgenen, hun ville sættes af ved Snorrebakke søen for at gå turen rundt om den, og så hjem igen. Snorrebakken er en meget langstrakt bakke, som også er meget svær at cykle op ad. Selv på gåben bliver man godt forpustet, men hun gjorde det. Hun fik taget nogle gode billeder af de mange bær, og lommerne blev fyldt med dejlige æbler

Der er masser af røde bær i år – streng vinter ?
Æbler mangler der heller ikke

Vores nabo skrev på Facebook omkring middagstid, at de var på Pakhuset i Svaneke og spise Hakkeplankebøf m.v. og da vi ikke havde noget til aftensmad, tja så gik turen til Svaneke. Vi bestilte også en Hakkeplankebøf

Så skal der spises

Jeg fik også en

Efter vi havde spist (vi fik også porresuppe og salatbord) måtte vi ud på en lang gåtur i Svanekes gader. Vi kom blandt andet igennem Hotel Siemens gårdhave

Gårdhaven

Rundt i havnen og så fik vi lige hilst på Tinna som sammen hendes bror og mor driver Restaurant Tre Tjenere. Yulia har gået på sprogskole med Asrun, hendes mor. De kommer alle fra Island, og der er Islandsk inspireret mad på menukortet.

Nu blev der stille i huset, de 4 piger gik en tur hen på Knudskers legeplads. Så nu kan jeg godt skrue op for min høreapparater 😉

God weekend. Pas godt på dig selv og hinanden – det gør vi.