Den skal bare holde sig væk….

Torsdag var stort set en dag som alle andre lige i øjeblikket. Både på museet og herhjemme. Efter aftenmaden ville vi køre en tur til Sorthat Odde og gå en tur langs havet i det gode vejr.
Men vi måtte gøre et pit-stop allerede efter 2 minutters kørsel, idet jeg for første gang i, måske 30 år så fritgående levende storke og så to af dem

En af de to storke
Første billede var fra bilen

Vi fortsatte til vores mål, parkerede og gik en dejlig lang tur, naturligvis med en masse foto-stop

Første stop
Andet stop
Tredje stop med ny fotograf

Vores aften bragte ikke rigtig noget nyt.

Fredag morgen var her ekstremt meget varmt, og Yulia ville gerne en morgentur i havet for at svømme, men tiden var begrænset, da hun skulle have yoga Tanja kl. 10:30, så vi kørte en tur til Nyker for at Yulia kunne tage billeder af en utrolig smuk valmuemark, inden den visner.

Min dag på museet startede med at at jeg havde Miljøpedellerne, der hjælper til på museet, med rundt på en guidet tur, som tak for deres hjælp. Ellers var resten af dagen lidt stille, vejret var alt for godt til at tage på museum.

Da jeg kom hjem pakkede Yulia badedragten og vi kørte til Villa Nova Stranden. Her tog hun indtil flere svømmeture i det kolde vand, jeg blev siddende på stranden og nød solen

En badenymfe på vej ud

Hjem til lidt hygge under parasollen mens jeg gik i gang med at grille aftensmaden. Det vil sige jeg startede med af lave kold kartoffelsalat, havde kogt lidt rigeligt med ny Bornholmske kartofler i går

Hygge
Så blev maden serveret

Det var en særdeles varm fornøjelse at stå ved grillen, da temperaturen på skyggeside af huset var der

26 grader i skygge og 30,7 indendørs

Efter aftensmaden blev det tid til den daglige dosis af løgnehistorien fra TV Nyhederne, inden vi overgik til lidt mere svalende omgivelser – og hygge.

God weekend

Pas godt på dig selv og hinanden – det gør vi nemlig