Det var den ferie

Som jeg tidligere har skrevet er min lyst til at skrive blog dæmpet en hel del, pga de ting jeg har været udsat for. Lige nu afventer jeg en retssag, som modparten gang på gang får udskudt, formentlig i den tro at den ikke bliver til noget – men tror mig det gør den.

Nå tilbage til noget positivt, Yulia og jeg tog en uge til Gran Canaria fra den 14. – 21. april. Det gjorde vi fordi vi trængte til at komme væk, men også fordi vi kunne flyve direkte fra Rønne til Las Palmas. Det betyder en mindre udgift på mindst 1500 kr. til færge, benzin og overnatning i København.

Så dem brugte vi på at leje bil på Gran Canaria, og så var der endda overskud 🙂

Men som sagt, vi tog afsted den 14. april fra Rønne. Desværre var det meget tåget den morgen. Flyet vi skulle med kom fra Malmø og pga tågen landede den 1 time senere end beregnet

Så tåget var det

Her er flyets rundtur over lufthavnen

Med 1 times forsinkelse kom vi afsted, efter vi fik serveret kaffe og kaffe i ventetiden. Vi var 212 personer fra Bornholm, så flyet var næsten fyldt op.

Kursen blev sat mod Las Palmas

Nå man flyver i 5½ time, så skal man lige strække ben ind imellem

Vi nåede Gran Canaria i god behold, tog mundbind på, det var stadigvæk et krav når man ophold sig indendørs på offentlige steder.Til gengæld var der ingen der ville se vores Internationale Coronapas, så vi kom hurtigt igennem lufthavnen og ud i den bus vi skulle med til Playa del Inglés.

Klar til afgang

Temperaturen var ret så behagelig, som det kan set på denne billede, 24 grader. Vores hotel ses i bunden af billedet, Plays del Sol hed det. Det var et lejlighedshotel uden børn. Derfor valgte vi dette sted, da vi ikke orker skrigende børn når vi er på ferie. Yulia har også nok af dem i hverdagen i hendes job i Svaneke

Udsigten fra vores værelse var helt ok

Efter at have pakket ud og taget sommertøj på, gik vi en tur ned til stranden. Yulia havde taget bikinien med, men desværre blæste det en del, så vandet var blandet godt op med sand, så det blev bare til et fod bad

Palmerne stod tæt og i alle størrelser

Det blev også lige til lidt afslapning på vores balkon inden vi gik i byen for at spise aftensmad

Vi havde fået anbefalet en tapas bar ikke ret langt fra hotellet, så der gik vi til. Den lignede en spansk kopi af det tidligere Værftet i Sandvig. Værten var utrolig meget snakkende og venlig. Da vi fik vores tapas fandt vi ud af hans venlig var et forsøg på at dække over en ikke særlig original og god tapas. Sangriaen fejlede ikke noget 🙂

Sådan så maden ud

Stedet
– og sangriaen

Her skulle jeg så have fortsat med resten af turen, men desværre påvirkede det mig ganske voldsom det formanden for Forsvarsmuseet udsatte mig for. Løgne, fordrejelser og en slem hetz som jeg blev udsat for. Derfor afslutter jeg denne opdatering af vores forårsferie nu, som jeg startede på straks da vi kom hjem for 9 måneder siden.

I stedet for får du den sande historie om min Bortvisning fra Bornholms Forsvarsmuseum i mit næste indlæg.