Fortsættelse følger

Det pokkers arbejde tager sommetider så meget af ens fritid – på den anden side holder jeg utroligt meget af mit arbejde på Forsvarsmuseet. Nå men altså, jeg er i gang med at bygge om. Hele vores store håndvåbensamling har nu været urørt siden 1995, så nu er det på tide. Så jeg er ved at pille det hele ned

Halvvej med trævæggen

Som det kan ses er jeg begyndt med en yderste væg af træ og splintsikkert plexie glas. Dernæst skal betonvæggen ned med samme type glas, og alle våben med undtagelse af nogle stykke skal på depot. Resten skal i udstillingen på 1. sal. Mega stort arbejde, da hele “buret” i indrammet i tykke stålplader, der også skal væk. Mere om dette senere.

Tilbage til Moskva. En dag spiste vi en lille frokost, i en meget spændende cafe, se selv

Naboen til denne cafe er Moskva absolut dyreste og smukkeste forretning. Man skal have tårnhøje lønninger, som Moskivit for at handle her. Men smukt er der

Montren med ost
Se blot lofterne her i slagter afdelingen
Montren med Farbege æg.
125 gr ægte caviar – pris 3.600 danske kroner, værsgo og spist
Ham selv

Sådan en 5-6 dage forsvinder hurtigt og snart var vi på vej hjem til lille Danmark, mættet med oplevelser, både gode og dårlige. Luften og vandet i Moskva er gang forfærdeligt !

Men inden vi tog hjem var vi lige i en boghandel. Julia skulle have købt en lærebog i Russisk for begynder, da hun har fået et privat elev til russisk.

Mon den her kan bruges!

Tja, så syntes jeg lige pludselig ikke at vores bil er beskidt længere 🙂

Vi tog en taxa fra hotellet til lufthavnen en tur der normalt tager 30 minutter og koster 35 kroner, men pga morgen myldret tog den lidt over en time. Men også fordi det havde været snevejr om natten, her foran hotellet

Fremme i lufthavnen fik vi vejet vores kufferter, som for det meste var fyldt med ting Julia skulle have med hjem. En vejede 22,4 kg. en anden 21.9 kg. Grænsen er 23 kg. Så havde vi to kabine kufferter, godt de ikke blev vejet(Officielt) de vejede tilsammen 21 kg. De må veje 16 kg. Så var der lige min rygsæk og Julia’s håndtaske, så alt i alt havde vi 75,3 kg med. Vi måtte maks have 62 kg.

Efter alle de obligatoriske tjek kom vi ud i fingere, hvor vi ventede til afgangen. Ombord opdagede vi, at der ikke sad nogle ved en af nødudgangene, så Julia spurgte pænt,  om det var ok, vi flyttede dertil, det var det, så se lige her hvor megen benplads der var

Masser af plads.

Men inden vi kom afsted skulle flyet afises, det tog 40 minutter.

Inden afisningen begyndte.

Så er vi klar til turen hjem

Dagen efter talte Julia med hendes mor. Hun fortalte at ca. 1 time efter vi var kommet afsted lukkede lufthavnen pga sne. Over 50 fly blev aflyst. Hvor heldig kan man være.

Pas godt på dig selv og hinanden – det gør vi.